Kom langs tijdens de archeologiedagen

Spelen, leren en doen; het kan allemaal op 15 en 16 juni tijdens de Nationale Archeologiedagen bij Museum Kasteel Wijchen!

Kom langs in Museum Kasteel Wijchen en speel Romeinse bordspellen of een werpspel. Ga onder leiding van de conservator aan de slag als archeoloog. Zo kun je van scherven aardewerken potjes plakken (met tape). Wil je je ook Romeins voelen? Verkleed je als Romein en maak een selfie.

Heb je zelf een vondst en wil je graag meer weten wat het precies is? Laat je vondst bekijken en beoordelen (determineren) door een expert en kom meer te weten over jouw vondst.

Praktische informatie

De activiteiten zijn op zaterdag 15 juni en zondag 16 juni 2024. Beide dagen inloop van 13:00 tot 16:00 uur.

Deelname op vertoon van een museumticket, geen extra toeslag.

Nationale Archeologiedagen

De Archeologiedagen op 14, 15 en 16 juni 2024 brengen het verleden tot leven met honderden activiteiten door het hele land. Voor meer informatie kijk op de website van de Nationale Archeologiedagen.

Andere activiteiten 15 en 16 juni

Instaplezing Pittige verhalen zonder geluid – wat vertellen archeologische plantenresten?
Open Tuinenweekend