Museum Kasteel Wijchen maakt kans op erfgoedprijs Gouden Gelderse Roos 2019

Ga terug

Sinds 2017 reikt Erfgoed Gelderland een tweejaarlijkse erfgoedprijs uit: de Gouden Gelderse Roos. De Gouden Gelderse Roos is er voor erfgoedprojecten en activiteiten met impact. Museum Kasteel Wijchen doet mee met 2 samenwerkingsprojecten.

Het doel van de prijs is een podium bieden voor inspirerende erfgoedprojecten over de geschiedenis van Gelderland. Erfgoed Gelderland wil zo samenwerking en creativiteit stimuleren. De Gouden Gelderse Roos betrekt een groot publiek bij het erfgoedveld en zet de vele vrijwilligers in het zonnetje. Er worden twee Gouden Gelderse Rozen uitgereikt: de Gouden Gelderse Roos Publieksprijs en de Gouden Gelderse Roos Juryprijs. De Gouden Gelderse Roos Erfgoedprijs bestaat uit een geldbedrag van €1000,- en een tastbare Gelderse roos.

Genomineerde projecten

In totaal zijn er 30 projecten genomineerd. Bij 2 van de genomineerde projecten is Museum Kasteel Wijchen betrokken. Het eerste project is Zij/Hij in Gelderland. Vrouwen in de hoofdrol. Een project vanuit het samenwerkingsverband Directeuren kleine musea. Het tweede project is de pop-up expositie Een Romeinse bruiloft, een samenwerkingsproject van 12 organisaties waarvan er 10 deel uitmaken van Romeinennetwerk Gelderland, een platform voor regionale samenwerking op het gebied van Romeinse geschiedenis in Gelderland.

Stemmen

Alle genomineerden dingen mee naar de publieksprijs. U kunt t/m 4 oktober stemmen op de inzending van uw keuze. Uw stem bepaalt mede wie de publieksprijs wint! Bekijk alle inzendingen en stem op uw favoriete erfgoedproject. U kunt op meerdere projecten een stem uitbrengen. Per e-mailadres is één stem per project mogelijk.