Romeins Rondje Wijchen voor scholen

Leerlingen maken kennis met de Romeinse tijd en ontdekken hoe de Romeinen leefden en wat hiervan de invloed was op de eerste bewoners. Ook krijgen de leerlingen inzicht in de betekenis van de Romeinen voor Wijchen en omgeving.

Wandeling

Leerlingen gaan actief aan de slag tijdens deze wandeling door Wijchen. Hoe zagWijchen eruit ten tijde van de Romeinen? Hoe woonde en leefde men? Hoe werd men begraven? Ontdek dit aan de hand van een wandelroute door het centrum van Wijchen. Onder begeleiding van een educatief medewerker komt Romeins Wijchen tot leven. Leerlingen kunnen op de smartphone de visualisatie zien van Romeins Wijchen (QR-code). Het beeld kan 360° meedraaien. Het museum beschikt over IPads die tijdens de route gebruikt (kunnen) worden.
De route start bij het Koetshuis van Kasteel van Wijchen en gaat vervolgens via het Romeins grafveld op de Molenberg naar de Markt en naar de Tienakker waar bouwfragmenten van een Romeinse Villa zijn gevonden. De route eindigt weer bij het kasteel.

Niveau groep 5 t/m 8
Duur 60 min.
Locatie Buiten, start: Koetshuis, Kassteellaan 13 Wijchen
Wanneer werkdagen in de ochtend; in overleg evt. maandag- of dinsdagmiddag
Kosten € 2,00 per leerling
Groepsgrootte max. 20 leerlingen per groep. Er kunnen 2 groepen tegelijk (max. 40 leerlingen) geboekt worden
Begeleiding de leerkracht + 1 volwassene per 6 leerlingen
Voorbereiding geen
Reserveren min. 3 weken van tevoren

Museumles reserveren

Wilt u deze les reserveren? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Aanvraag Romeins Rondje Wijchen voor scholen