Veelgestelde vragen

Op deze pagina geven wij antwoord op veelgestelde vragen.

Hoe boek ik een ticket?
Ga naar onze ticketpagina, selecteer een datum, kies het aantal tickets, kies het gewenste tijdslot en klik op de knop ‘volgende’ onderaan. Voer je gegevens in en bestel de tickets. Je ontvangt de tickets en de factuur per e-mail.

Let op: het entreebewijs, museumkaart, kortingsvoucher, etc. wat je reeds in je bezit hebt, moet geldig zijn bij binnenkomst.

Is het verplicht vooraf te reserveren?
Ja, vooraf reserveren is verplicht. Dit kan via onze ticketpagina, telefonisch via telefoonnummer 024 64 24 744 tijdens onze openingstijden of aan de museumbalie.

Moet ik ook online reserveren als ik een museumkaart, CJP, kortingskaart, vrijkaart of andere geldige entreekaart heb?
Ja, het is verplicht vooraf een ticket met tijdslot te reserveren.

Kan ik het museum bezoeken zonder vooraf geboekt ticket?
Indien de capaciteit op moment van je bezoek dit toelaat is dit mogelijk. Het kan zijn dat je bij drukte gevraagd wordt even te wachten of alvast onze museumtuin De Tuun te bezoeken.

Mijn kind is nog geen 7 jaar, moet ik voor hem/haar ook een ticket reserveren?
Ja, ook voor kinderen tot 7 jaar is vooraf reserveren verplicht.

Moet ik mijn ticket uitprinten?
Nee, alle tickets kunnen zowel uitgeprint als van de telefoon gescand worden aan onze kassa.

Hoelang van tevoren kan ik een ticket boeken?
Je kunt vanaf heden tot op de dag zelf nog tickets boeken boeken. Let op! Het kan zijn dat het maximum aantal dagtickets is uitverkocht.

Hoeveel tickets kan ik boeken?
Je kunt voor meerdere personen tickets boeken. Maximale capaciteit per tijdslot is 15 personen.

Ik heb op de dag van mijn gereserveerde ticket verhoging en mag hierdoor niet komen. Kan ik dan mijn ticket omboeken?
Neem in dat geval zo snel mogelijk contact met ons op om een oplossing te zoeken.

Ik ben aan de kassa naar huis gestuurd omdat ik ziekteverschijnselen had. Krijg ik nu mijn geld terug?
Nee, wanneer je besluit om met ziekteverschijnselen naar het museum te komen en je wordt teruggestuurd, kunnen wij volgens het protocol geen geld teruggeven.

We hadden een ticket geboekt, maar hebben de dag of tijd niet gehaald, kunnen we het museum nu wel bezoeken?
Nee, je ticket is alleen geldig op de door jou gekozen dag en tijd. Probeer een nieuw ticket te boeken.

We hadden als museumkaarthouders een ticket geboekt, maar kunnen toch niet komen. Moeten wij de reservering annuleren?
Ja, wij verzoeken je vriendelijk de reservering te annuleren zodat de vrijgekomen plaatsen door andere museumliefhebbers ingenomen kunnen worden.

Kan ik met mijn (groep) vrienden komen?
Nee, dat kan niet. Museumbezoek is vooralsnog alleen toegestaan voor individuele bezoekers of voor een gezelschap (= een huishouden, mensen die onder hetzelfde dak wonen).

Wanneer is het museum open?
Op dit moment zijn wij gesloten.

Kan ik met mijn ticket ook het kasteel bezoeken?
Nee. In verband met renovatiewerkzaamheden is het kasteel gesloten tot eind 2021. Het ticket geeft toegang tot de wisseltentoonstelling in onze tijdelijke locatie, het naastgelegen Koetshuis, en museumtuin De Tuun.

Hoe reserveer ik voor de open kasteelwandeling op zondag?
Via onze ticketpagina is naast het museumticket mogelijk een plaats voor deelname aan de open kasteelwandelingen te reserveren.

Is de vaste collectie te bezoeken?
Nee. De vaste collectie is gepresenteerd in het kasteel. Omdat het kasteel gesloten is tot eind 2021 wegens renovatiewerkzaamheden is de vaste collectie tot die tijd niet te bezoeken.

Wanneer zijn er weer extra activiteiten, workshops, rondleidingen en kinderfeestjes?
Kinderfeestjes zijn niet te boeken tot najaar 2021 i.v.m. de renovatie van Kasteel Wijchen.

Andere vragen?
Voor vragen die op deze pagina niet beantwoord worden, kun je contact met ons opnemen via contact@museumwijchen.nl.

Deel dit bericht